U bent hier:

Themamiddag: Profilering van praktijkgericht onderzoek

Themamiddag: Profilering van praktijkgericht onderzoek
Type

bevorderen van kwaliteit

Datumdonderdag 11 juni 2015

11 juni 2015 vindt er een themabijeenkomst plaats over profilering van praktijkgericht onderzoek.

 Op 11 juni in de middag vindt er een themamiddag plaats over de wijze waarop lectoren en praktijkgericht onderzoek zich beter kunnen profileren. Deze dag wordt georganiseerd door het netwerk van communicatieadviseurs onderzoek  van hogescholen, het Nationaal Regieorgaan Praktijkgericht Onderzoek SIA en de Vereniging van Lectoren.

Doelen van de middag zijn:

  • Onderlinge kennismaking tussen lectoren en communicatiemedewerkers;
  • Leren en informeren over onderzoeksprofilering via workshops;
  • Samen tot actie komen om het profiel van het praktijkgerichte onderzoek in Nederland te versterken.

Programma:

  1. Welkom door Daan Andriessen, vice-voorzitter Vereniging van Lectoren
  2. Plenaire presentaties van:
    • Het Podium initiatief van NRO SIA-RAAK
    • De vernieuwde website van de VvL
    • Het Science on Air initiatief
  3. Workshops
  4. Plenaire brainstorm
  5. Afsluiting
  6. Algemene Ledenvergadering VvL

Je kan kiezen uit de volgende workshops:

  • Tineke Jong (NWO) en Marianne Kroon (Regieorgaan SIA) Rondetafelgesprek NWO
    • Rondetafelgesprek met Tineke Jong, hoofd voorlichting en communicatie bij de Nederlandse organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Over de veranderingen binnen NWO, wat dit kan betekenen voor praktijkgericht onderzoek en hoe we elkaar wederzijds kunnen versterken.
  • Sjoerd de Vries, lector Social Media en Reputatiemanagement De Lector als Merk: Een ‘social media’ marketingstrategie  
    • De social media geven ook lectoraten de mogelijkheid om een eigen ’social media’ gebaseerde marketingstrategie te ontwikkelen. Zo zijn deze media  open, ’self presence’ staat centraal, en ‘user generated content’ wordt gewaardeerd.   Ze zijn gemaakt voor lectoraten. Maar hoe kun je te werk gaan? Hoe ontwikkel je een strategie? Succes is niet verzekerd, maar je kunt er aan werken. In deze workshop zetten we een aantal stappen.
  • Hermen Visser en Anne-Marie Zuidhof - Science ON AIR Hoe kom je in de media?
    • Heb je een onderzoek afgerond, een prijs gewonnen of iets anders te melden aan de buitenwereld? Je kunt natuurlijk een persbericht de deur uit doen. En dan maar afwachten tot er een journalist bijt. Dat kan beter. Hermen Visser (Science ON AIR) en Marie-Anne Zuidhof (NTR) geven een kijkje achter de schermen van een mediaredactie en laten zien hoe je deze kennis kunt gebruiken om je verhaal in de media te krijgen.

Details:

Datum: donderdag 11 juni

Locatie: Hogeschool Utrecht, Padualaan 97 Utrecht, ruimte 2.079

Zie de routebeschrijving onder deze link.

Binnenlopen vanaf 13:30, start om 14:00 uur

Borrel om 16:45 uur

De bijeenkomst is alleen voor leden van de Vereniging van lectoren en communicatieadviseurs van hogescholen. Aanmelden is verplicht. Dat kan door een email te sturen aan Karin.ruiter@hu.nl.